Tuesday, August 6, 2019

The Organization System Essay Example for Free

The Organization System Essay The   Organization   System   consists   of   the   people   who   worked   for   achieving   their   goals   as   a   team. In   an   organization,   there   is   a   hierarchy   consisting   of   a   leader   at   the   top   to   the   people   at   the   bottom   working   under   him. This   hierarchy   is   subdivided   in   lower   hierarchical   order   also. Thus   in   the   organization   different   set   of   people   comprise   themselves   to   form   an   organization. The   leader   keeps   his   sharp   look   at   the   team   to   watch   whether   the   organization   is   functioning   effectively   or   not. The   role   of   the   leader   is   very   important   in   organization   to   keep   it   running.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   responsibility   of   a   leader   is   to   correlate   the   members   of   the   organization   effectively. Thus   he   also   plays   the   role   to   eliminate   the   situations   of   conflicts. Thus   in   these   various   functions   of   the   leader,   the   leadership   quality   for   removing   the   conflicts   in   the   organization   is   also   extremely   important   for   him. By   removing   the   conflicts   the   leader   will   be   in   leading   stage   to   work   along   with   the   members   of   the   team.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   challenge   for   leaders   is   to   effectively   manage   and   resolve   such   conflicts   or,   better   yet,   anticipate   and   prevent   them   from   happening   at   all,   says   CCLs   Patricia   Ohlott   (Patty   Ohlott  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   page   1). According   to   the   traditional   view   of   conflicts,   the   leader   must   have   to   avoid   the   conflicts   which   may   be   for   higher   designation,   appraisal   and   others. The   leader   by   using   his   leadership   qualities   has   to   eliminate   this   uncharacteristic   and   irregular   part. In   the   traditional   view   related   to   the   theory,   the   leader   has   to   decline   the   conflict   and   get   the   member   to   continue   the    work.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   According   to   the   human   relational   point   of   view   for   conflict,   the   conflicts   will   happen   in   the   organization. The   leader   can   resolve   the   problem   by   creating   routine   contact   with   his   team. This   is   the   simplest   way   of   resolving   the   conflicts. by   having   the   reward   system   one   can   resolve   the   conflict. But   according   to   the   interactionist   view,   the   conflicts   every   time   generate   a   new   situation. Thus   the   leader   must   be   innovative   in   his   ideas,   so   that   he   can   handle   the   various   new   situations   of   conflicts. The   leader   every   time   will   be   able   to   introspect   his   organization   by   having   conflicts   so   that   he   can   judge   the   situation   whether   his   organization   is   working   effectively   or   not.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   leadership   quality   enables   the   leader   to   improve   the   capability   or   capacity   of   the   organization. When   the   leader   will   be   working   effectively,   then   the   functioning   of   the   organization   will   continue   successfully. The   volatility   of   the   organization   depends   on   leader   itself. If   the   leader   is   able   to   predict   the   upcoming   situation,   then   the   organization   will   not   endure   itself. The   leader   has   to   predict   the   situation   whether   they   are   related   to   the   market   or   related   to   the   internal   affairs   with   in   the   organization. The   leader   has   to   eradicate   the   complexity   by   using   the   different   techniques   and   reviewing   inside   organization   and   the   market   situation.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   power   means   authority   to   govern   or   leading   the   organization. â€Å"Policies   or   lack   of   policies   often   are   the   initial   reason   for   conflict†. â€Å"Personality   clashes,   clumsy   communication   and   lousy   dispute   resolution   techniques   are   often   why   conflicts   escalate†Ã‚   (PSO   Power   Tools  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   page   1).   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   In   case   of   traditional   view   of   conflict,   the   power   can   resolve   the   conflict   necessarily. By   having   the   power   the   person   in   charge   can   dismiss,   suspend   demote   a   particular   who   is   creating   the   conflicts. By   the   power,   the   leader   can   negotiate   with   the   stakeholders   and   work   for   the   paramount   functioning. The   power   according   to   the   human   relations   view,   can   resolve   the   conflicts   as   by   having   the   power,   the   continuously   happening   conflicts. The   power   can   suppress   the   conflicts   by   eliminating   the   evil   stuff   which   is   originating   the   conflicts. By   power   the   person   in   charge   can   influence   his   downstream   to   work   by   having   team-work   and   coordination. According   to   the   ineractionist   view,   the   conflicts   are   cause   to   decentralize   the   power. Thus   the   person   having   power   in   an   organization   has   to   correct   the   situation   to   stabilize   the   issue. Thus   the   person   can   be   able   to   review   his   state   and   outcome   of   the   conflicts   to   build   the   new   strategies   for   resolving   the   further   difficulties.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   power   can   enhance   the   capacity   of   the   organization   by   keeping   watch   on   every   perspective   inside   organization   and   suppress   the   troubling   elements. The   powerful   person   in   an   organization   can   acquire   the   position   to   create   the   opportunities   for   the   benefit   of   the   organization. The   volatility   in   an   organization   can   be   eliminated   by   using   the   power. The   power   has   to   predict   the   situation   by   negotiating   effectively   with   the   other   beneficial   sources   and   the   internal   sources   within   the   organization. The   complexity   is   feature   which   can   be   reduced   by   the   power   either   forcefully   or   by   indulging   the   complex   parts   or   sources   in   other   streams   for   the   fruitfulness   of   the   organization.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   concept   of   organizational   politics   defined   as   the   as   the   exercise   or   the   use   of   power,   with   power   being   defined   as   a   potential   force. More   than   90%   of   respondents   said   that   politics   is   common   in   organization. 89%   said   that   successful   executives   must   be   good   politicians   and   76%   said   that   higher   one   progresses   in   an   organization.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   politics   is   the   key   factor   for   creating   the   conflicts   in   an   organization. The   politics   according   to   the   traditional   view,   the   politics   is   one   of   the   key   factors   for   containing   conflicts   inside   an   organization. The   political   scenario   in   an   organization   will   create   misbehavior   in   the   functioning   of   an   organization. The   occurrence   of   the   conflicts   is   basically   many   times   based   on   the   politics   only. According   to   human   relation   view,   the   conflict   can   happen   in   any   organization. The   structural   changes   happens,   are   due   to   the   politics   by   the   members   inside   an   organization. The   member   causes   the   politics   for   stopping   other’s   growth   or   for   their   personal   growth   also. The   interactionist   view   laid   some   different   idea   over   the   politics   in   an   organization. The   politics   causes   the   different   circumstances   many   a   times. So   the   politics   causes   the   fact   for   an   organization   to   review   its   strategies   inside   an   organization.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   politics   can   degrade   as   well   as   enhance   the   capability   of   an   organization. The   politics   can   cause   problem   to   opponents   for   better   working   of   the   organization. The   volatility   is   the   factor   which   is   due   to   the   politics   in   an   organization. For   example,   if   one   policy   is   being   implementing   in   an   organization,   the   politics   by   someone   can   revert   the   position   also. Similarly   the   complexity   in   the   hierarchical   structure   is   also   caused   by   the   politics. Due   to   it,   the   eligible   person   get   ignored   many   of   the   times,   which   causes   the   complexity   and   hence   instability.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   Thus   in   an   organization   the   leadership,   power   and   the   politics   are   very   important   and   play   a   key   role   in   better   functioning   of   it. Reference: 1) Jeffrey Pfeffer, Managing with Power: Politics and Influence in Organizations, Harvard Business School Press .http://books.google.com/books?hl=enlr=id=pdsu3ilaAoECoi=fndpg=PR7dq=politics+organization+conflictsots=N8vFMYLhfKsig=D9rOGuygpm7kBHXAI63WSbmD4NQ#PPA7,M1 2) Power, Politics, and Conflict, Richard Field on Management and Information Science. http://www.business.ualberta.ca/rfield/Power%20Politics%20and%20Conflict.htm 3) Patty Ohlott, Identity: A New View for Leading in a Diverse World,Identity and Conflict: A Leaders Role, July 2005. http://www.ccl.org/leadership/enewsletter/2005/JULconflict.aspx?pageId=1292 4) PSO Power Tools, Conflict Management 3, April 2003. http://209.85.135.104/search?q=cache:po8MFHv9z7gJ:www.sportmanitoba.ca/downloads/PT_Conflict_Mgmt.pdf+power+organization+conflicthl=enct=clnkcd=19gl=inclient=firefox-a 5) EH Schein Organizational culture and leadership, 1992. http://www.fcsh.unl.pt/docentes/luisrodrigues/Organizational%20Culture.doc Work-cited: 1) Jeffrey Pfeffer, Managing with Power: Politics and Influence in Organizations, Harvard Business School Press .http://books.google.com/books?hl=enlr=id=pdsu3ilaAoECoi=fndpg=PR7dq=politics+organization+conflictsots=N8vFMYLhfKsig=D9rOGuygpm7kBHXAI63WSbmD4NQ#PPA7,M1 2) Patty Ohlott, Identity: A New View for Leading in a Diverse World,Identity and Conflict: A Leaders Role, July 2005. http://www.ccl.org/leadership/enewsletter/2005/JULconflict.aspx?pageId=1292 3) PSO Power Tools, Conflict Management 3, April 2003. http://209.85.135.104/search?q=cache:po8MFHv9z7gJ:www.sportmanitoba.ca/downloads/PT_Conflict_Mgmt.pdf+power+organization+conflicthl=enct=clnkcd=19gl=inclient=firefox-a

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